Σάββατο 5 Απριλίου 2014

Από ένα πολεμικό ημερολόγιο του'40

Από ένα παλιό ημερολόγιο του'40 -Ο στρατιώτης Σταθόπουλος Σπυρίδων του Νικολάου απ'τον Πύργο της Κο Κο

Διαβάζοντας ένα παλιό ημερολόγιο του'40 που μου χάρισε ένας καλός φίλος από το Λουτράκι ανάμεσα στ'άλλα διάβασα και ένα ποίημα που έγραψε ο στρατιώτης Σταθόπουλος Σπυρίδων του Νικολάου από τον Πύργο της Ηλείας. Ο Σταθόπουλος  ο οποίος κατά τα γραφόμενα στο ημερολόγιο υπηρετούσε στο 2ο Λόχο του 12ου Συντάγματος πεζικού και πολέμησε παληκαρίσια παντού και ιδίως στο ύψωμα 613 ή Κιπαρό κοντά στη Χειμάρα. Αργότερα έγινε και Δεκανέας. Είχε τελειώσει τη δεύτερη τάξη του δημοτικού.

Υψωμα 613 ή Κηπαρό ή Αγιος Δημήτριος κοντά στη Χειμάρα. Εδώ έμειναν για πάντα πάνω από 80 μαχητέ του 40



Ο συγγραφέας του ημερολογίου (συμπολεμιστής του) γράφει τα εξής:
"Ενα βραδάκι παίρναμε καφέ κάτω από έναν πλάτανο, μας πλησίασε ο στρατιώτης Σταθόπουλος Σπυρίδων του Νικολάου και έδωκε ένα ποίημα-στιχούργημα που τόφκιασε μοναχός του. Το παραθέτω χωρίς να χαλάσω την ορθογραφία του".


Αφίνο γειά στον τόπο μου
Και στο μικρό χωριό μου
Στους δρόμους που περπάτησα
Και  γώ εις τον καιρό μου

Στη μάνα που με γένησε
Στο γέρο μου πατέρα
Στην σύζυγο στη γειτονιά
Και φίλους πέρα πέρα

Αναχωρώ πολύ μακριά
δεν ξέρω  αν θα γειρίσω
για τη γλικηά πατρίδα μου
θα πάω να πολεμίσω.
Και εις την ήπειρο εκεί
Θα κάμουν θαύματα οι γραική
Θα δουλεύσι το ντουφέκι
Σα βροντί και αστροπελέκι

Στο Διηκητή του λόχου μας
Τον Κείριο Λοχαγό μας
Όπου φωνάζει πάντοτε
Σ’εμάς για το καλό μας

Του εφχόμεθα ολόψυχα
Και στρατηγό ακόμι
Να τον ηδούμε Δικητή
ή Φρούραρχο στη Ρώμα
 
Για το δημιουργό του παραπάνω συγκινητικού στιχουρχήματος και γενναίο μαχητή του'40 Σταθόπουλο Σπυρίδωνα, παρακαλώ όποιον γνωρίζει περισσότερα στοιχεία να επικοινωνήσει μαζί μου (Τηλ. 6974 669 665).